Regionalny Projekt Operacyjny Województwa Łódzkiego
Projekt „Otuleni Wsparciem Osiągamy Sukcesy” RPLD.11.01.03-10-0007/19
Projekt realizowany będzie w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2021 r.
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa XI: Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działanie XI.1 Wysoka Jakość Edukacji, Podziałanie XI.1.3 Edukacja Przedszkolna.
Wartość projektu wynosi 1.024.692,50 PLN,
w tym dofinansowanie w wysokości 870.415,50 PLN, wkład własny w wysokości 154.277,00 PLN.
Głównym celem projektu jest:
podniesienie efektywności wsparcia 28 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wszystkich 216 uczęszczających do PM Nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi na obszarze rewitalizacji Miasta Łodzi, w okresie od 1.01.2020- 31.12.2021 poprzez organizację zajęć terapeutycznych i dodatkowych, zakup specjalistycznego wyposażenia i pomocy oraz podniesienie kwalifikacji i kompetencji 25 n-li pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami.
Projekt przyczyni się do realizacji celu szczegółowego RPO WŁ dzięki realizacji wskaźników horyzontalnych, wskaźników produktu i rezultatu, poprzez indywidualne kształcenie z wykorzystaniem nowoczesnych, specjalistycznych metod i form pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach.
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa XI: Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działanie XI.1 Wysoka Jakość Edukacji, Podziałanie XI.1.3 Edukacja Przedszkolna.
Wartość projektu wynosi 1.024.692,50 PLN,
w tym dofinansowanie w wysokości 870.415,50 PLN, wkład własny w wysokości 154.277,00 PLN.
Głównym celem projektu jest:
podniesienie efektywności wsparcia 28 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wszystkich 216 uczęszczających do PM Nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi na obszarze rewitalizacji Miasta Łodzi, w okresie od 1.01.2020- 31.12.2021 poprzez organizację zajęć terapeutycznych i dodatkowych, zakup specjalistycznego wyposażenia i pomocy oraz podniesienie kwalifikacji i kompetencji 25 n-li pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami.
Projekt przyczyni się do realizacji celu szczegółowego RPO WŁ dzięki realizacji wskaźników horyzontalnych, wskaźników produktu i rezultatu, poprzez indywidualne kształcenie z wykorzystaniem nowoczesnych, specjalistycznych metod i form pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach.
Migawki z działań projektowych:
Zadania realizowane w projekcie:
ZADANIE 1: Realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej dla dzieci z niepełnosprawnościami w formie indywidualnych zajęć terapeutycznych
Zajęcia odbywać się będą w roku szkolnym 20/21
Planujemy realizację zajęć indywidualnych dla dzieci o specjalnych potrzebach:
Terapia bilateralna
Rewalidacja WZROKU
Rewalidacja SŁUCHU
Rewalidacja MOWY z ter .Tomatisa
PECS System rozwijania komunikacji z dzieckiem od rozróżniania obrazków do budowania pełnych zdań, odpowiadania na pytania oraz komentowania
Kinezyterapia
Terapia ręki
Planujemy doposażenie przedszkola w niezbędne sprzęty, pomoce i materiały do zajęć indywidualnych.
ZADANIE 2: Realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej dla dzieci z niepełnosprawnościami w formie terapii Biofeedback.
Zajęcia odbywać się będą w roku szkolnym 20/21
Podstawowym celem terapii EEG Biofeedback jest pozytywna, korzystna dla zdrowia regulacja czynności bioelektrycznej mózgu. Celem jest więc taka zmiana wzorca fal mózgowych, podczas prowadzonych treningów, która jest pożądana dla dziecka. Jest to terapia, w której dziecko uczy się podnosić sprawność swojego mózgu. Trening odbywa się poprzez interaktywną współpracę z komputerem. Na głowie trenującego przypięta jest w odpowiednim miejscu elektroda aktywna rejestrująca fale EEG. Aktywność mózgu wpływa na parametry fal, np. stan relaksu wiąże się z dominacją fal alfa ,stan koncentracji i skupienia z dominacją fal beta natomiast podczas stresu, zdenerwowania lub strachu, mózg emituje fale o wysokich częstotliwościach.
Sesja terapeutyczna obejmuje 10 rund treningowych, 2 -3 minutowych, z krótką przerwą na relaks po każdej z nich. Czas trwania terapii ustala się indywidualnie, stosownie do istoty problemu i wieku. Aby treningi były skuteczne, odstęp między nimi nie powinien wynosić więcej niż 7-10 dni
Jak zapisać dziecko na zajęcia:
Rodzic składa wypełniony wniosek o udzielenie dziecku pomocy, w sekretariacie. Do wniosku należy dołączyć aktualne wyniki badań EEG, ewentualnie zaświadczenie od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań do tej terapii.
ZADANIE 3: Podniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie ICT, diagnozy, terapii i pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Poniesienie kwalifikacji i kompetencji zawodowy nauczycieli - w ramach projektu 25 n-li weźmie udział w działaniach podnoszących ich umiejętności zawodowe
ZADANIE 4: Kształtowanie kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych poprzez wzbogacenie oferty zajęć integracyjnych dla wszystkich dzieci uczęszczających do PM206 w tym także dzieci o SPE
Zadanie polega na doposażeniu przedszkola w niezbędne sprzęty, pomoce i materiały.
Planujemy realizację zajęć dla wszystkich dzieci w roku szkolnym 2020/21:
Zajęć Improwizacji muzycznej i rytmu–5h/tyg;
Zajęć rozwijających komp kluczowe przez STEAM i LEGOEDUCATION - 5h/tyg;
Integracyjne wycieczki i rajdy połączone z terapią TUS
; Zaj. Nauki pływania dla dzieci starszych spełniających kryterium wieku, wzrostu i dostarczenia oświadczenia o zdrowiu.
ZADANIE 5: Realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej dla dzieci z niepełnosprawnościami w formie zajęć terapeutycznych grupowych
W Przedszkolu w ramach projektu odbędą się w roku szkolnym 2020/21 zajęcia.: - animaloterapii
- terapii metodą Snoezelen
- zajęcia praktycznego działania zgodnie z metodą TUS (kulinarne, konstrukcyjne., ogrodnicze)
- Trening Umiejętności Szkolnych (TUSz)
- terapii odruchów wg S.Goddard.