Ozoboty, Roboty Doc, Tablety, które odpowiednio zaprogramowane przez dzieci skłaniają je do nauki poprzez zabawę, uczą pojeć matematycznych – określania miejsca położenia przedmiotów w przestrzeni, doskonalą znajomość poznanych już liter, pozwalają tworzyć własne karty pracy, przy których tworzeniu dzieci wykazują się twórczością, innowacyjnością oraz ogromnym zaangażowaniem.
Z wielką radością muszę przyznać, iż „ różnice intelektualne” pomiędzy dziećmi stały się niewidoczne, każdy znalazł coś dla siebie, każdy był w czymś dobry, dzieci pracując na poziomach mogły pomagać sobie wzajemnie, co także dawało ogromną radość i chęć dalszego wykonywania zadań.
Kolejnymi narzędziami z którymi miałam okazję się zapoznać stały się tablety. Dzięki nim także wprowadzam dzieci w świat kodowania czy jak to się mówi w starszych klasach programowania. Na tablecie każde dziecko znajdzie coś dla siebie. Moje tygryski jak i dzieci z innych grup bardzo lubią Spritebox Coding, Lightbot Programming czy inne, darmowe aplikacje dostępne do ściągnięcia na tablet.
Uważam, iż każdy powinien „ uczyć” się nowych technologii, które uczą dzieci poprzez zabawę.
Usiądźmy, popatrzmy, z jakich programów możemy skorzystać, tak aby nauczyć dzieci czegoś nowego, interesującego, czegoś co rozwinie myślenie przyczynowo skutkowe, wprowadzi dzieci w świat pojęć matematycznych, pomoże doskonalić i wzbogacać słownictwo dzieci, a także „zabawi” na określony czas. Wybrane i krótko opisane przeze mnie narzędzia są dostępne dla każdego i można przy ich użyciu " pobawić się z dzieckiem w domu", wystarczy tylko troszkę naszej chęci i nieco zaangażowania, resztę zrobią Dla nas – za nas Dzieci.
W Tym tygodniu chętne dzieci mogły wziąć udział w Olimpiadzie Minikoderów i popracować na dostępnych w naszym przedszkolu narzędziach. Z dumą stwierdzamy, iż, to co było na samym początku nauki ma się nijak do tego, co możemy zaobserwować teraz. Przedszkolaki z grup: Myszek, Biedronek, Smerfów, Tygrysków oraz Krasnali mogły programować przy użyciu ozobotów, blue bota, oraz tabletów. W przyszłym tygodniu dalsze zmagania pozostałych grup w Olimpiadzie Minikoderów pod hasłem - " Myślę Matematycznie - koduję".