awarded-etwinning-school-label-2020-21
Wyróżnienie za europejskie projekty eTwinning
18 marca 2020
firmowe1
Do 15 maja przedszkole pracuje w trybie zdalnym.
7 maja 2020

zdalne nauczanie

illustration of education object on back to school background

illustration of education object on back to school background

Szanowni Państwo

Realizacja podstawy programowej w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.

Dlatego każde dziecko powinno zrealizować w domu 6 aktywności w ciągu dnia, są to:
1. Zabawa (klockami, lakami, samochodami) i porządkowanie zabawek po zabawie!
2. Oglądanie i słuchanie (książek, historyjek, bajek, teatrzyków) powiązanie z opowiadaniem (może babci przez telefon) rozmową z rodzicami o bohaterach i ich zachowaniu.
3. Przygotowanie i spożywanie posiłków ( mycie warzyw, krojenie pod opieką dorosłego, nakrywanie do stołu, pomoc w sprzątaniu po posiłku). Celebrowanie posiłków (kulturalne, spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami)
4. Aktywność ruchowa lub spacer oraz ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu i rozbieraniu się, wiązaniu butów.
5. Ćwiczenia edukacyjne (praca w skupieniu uwagi od 15 do 60 minut dziennie w zależności od możliwości dziecka) – realizacja przygotowanych przez nauczyciela zadań, które będą publikowane na stronach (PADLECIE) grup. Znajdziesz je tu: http://przedszkole206lodz.pl/grupy/
6. Odpoczynek w ciągu dnia – leżenie i oglądanie książeczek lub słuchanie bajek z płyt CD, drzemka

Zachęcamy Państwa do PROWADZENIA NA STRONACH GRUP INTERAKCJI z nauczycielami, poprzez zamieszczanie zdjęć wykonanych ćwiczeń lub wspólnej zabawy poprzez dodawanie (znacznik plusa) na stronie GRUPY waszych prac.

DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH: Ćwiczenia terapeutyczne (CODZIENNA praca w zależności od możliwości dziecka od 15 do 30 minut): terapia logopedyczna, zajęcia terapii pedagogicznej, zajęcia integracji sensorycznej, muzykoterapia) – realizacja przygotowanych działań przez nauczycieli- terapeutów, które są publikowane na PADLETACH, KTÓRE ZNAJDZIECIE TUTAJ: http://przedszkole206lodz.pl/terapia/

Z przedstawionych zadań przygotowanych przez specjalistów rodzice realizują DODATKOWO jedno zadanie codziennie. Jeśli dziecko nie jest w stanie zrealizować zadania przygotowanego w grupie zamiast tego realizuje inne zadanie terapeutyczne.
Bawimy się z dziećmi codziennie utrwalając daną umiejętność. ( Jedno zadanie dziennie edukacyjne od nauczyciela z grupy i zadanie terapeutyczne od specjalisty - około 15 minut na zadanie).
Gdy dziecko już opanuje czynność z zadań na dany tydzień, wówczas rozpoczynamy zabawę z nowego pakietu zadań.